همكاری ها باید جایگزین رقابت ها در مناسبات كشورهای منطقه شود
نوشته شده توسط : gogos

'علی اكبر جوانفكر' شامگاه سه شنبه در دیدار با ' سانجی سینگ ' سفیر هند در تهران، گسترش همكاری ها و مناسبات دو كشور را عاملی مهم در تاثیرگذاری دو طرف در مسائل و تحولات منطقه و جهان دانست.

وی بر آمادگی خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) رسانه نظام اسلامی برای ایفای نقش خود در زمینه سازی گسترش همكاری ها و روابط تهران و دهلی نو تاكید كرد.

مشاور رییس جمهوری با بیان اینكه ' اخبار موفقیت و رشد اقتصادی هند موجب خوشحالی دولت وملت ایران می شود'، گفت: معتقدم آینده متعلق به ملت هایی همچون ایران و هند است.

مدیرعامل ایرنا به مشتركات زیاد ملت های ایران و هند اشاره كرد و اظهار داشت: آرزومندیم كه هند همواره كشوری مستقل درعرصه منطقه ای وجهانی باشد.

جوانفكر، اتخاذ مواضع مستقل در مسایل و مناسبات جهانی را ' رویكردی منطقی' خواند و افزود:این واقعیتی غیرقابل انكار می باشد كه ملت های ایران و هند شایسته است در مدیریت جهانی نقش محوری و مستقل ایفا كنند ، جایگاهی در شان خود داشته باشند و اگر چنین نباشد جای نگرانی وجود دارد.

وی به نقش و جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اشاره و خاطرنشان كرد: تجربه نشان داده است هركشوری توانسته باشد مناسبات و روابط خود را با ایران توسعه داده و تقویت كند، وزن و جایگاه آن در منطقه و جهان افزایش می یابد.

مشاور رییس جمهوری با اشاره به نقش مخرب و طراحی های برخی كشورهای غربی بویژه آمریكا و انگلیس برای ایجاد اختلاف و اختلال در روابط كشورهای منطقه كه در تاریخ ثبت است، تاكید كرد: ضروری است تهران و دهلی نو مراقبت كنند تا احدی نتواند مانع از توسعه و گسترش روابط دو كشور دوست ایران و هند شود.

مدیرعامل ایرنا با توجه به مسائل منطقه جامو و كشمیر كه در صحبت های سفیر هند مورد اشاره قرار گرفت، خاطرنشان كرد: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یك كشور مسلمان اهمیت دارد، سرنوشت مردم این منطقه است كه بتوانند برای خود تصمیم بگیرند و در آرامش و امنیت باشند.

جوانفكر ابراز امیدواری كرد كه دو كشور هند وپاكستان با آرامش و حسن اعتماد و از طریق مذاكره و گفت وگو مسائل این منطقه را حل وفصل كنند تا مردم بتوانند در آرامش و امنیت زندگی كنند.

وی با تاكید به اینكه ' جمهوری اسلامی ایران نسبت به سرنوشت انسان ها بی تفاوت نیست'، تصریح كرد:اگر آسیب و رنجی به بخشی از بشریت وارد شود، آن رنج را تحمل نمی كنیم و نمی‌توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

مشاور رییس جمهوری به روابط بسیار نزدیك ایران و پاكستان و سفر اخیر' علی سعیدلو' معاون بین الملل رییس جمهوری اسلامی ایران در راس یك هیات عالی رتبه اقتصادی به این كشور اشاره كرد و گفت : ایران با هند نیز روابطی نزدیك و خوب دارد و تلاش می كند مناسبات و روابط دوجانبه را با هر دو كشور در ابعاد مختلف توسعه دهد.

مدیرعامل ایرنا به حضور سرمایه‌گذاران هندی در ایران برای توسعه بندرچابهار به عنوان بندری برای ترانزیت كالا به سایر كشورهای منطقه بویژه آسیای میانه اشاره كرد و افزود: در سفری كه اخیرا به همراه آقای رحیمی معاون اول رییس جمهوری به كشورعمان داشتم، طرف عمانی بسیار مشتاق بود تا از طریق بندر چابهار با آسیای میانه تجارت كالا داشته باشد.

جوانفكردر پایان این دیدار اظهار امیدواری كرد كه با همت و تلاش های آقای سانجی سینگ شاهد توسعه مناسبات و روابط ایران و هند در همه زمینه ها باشیم.

سفیر هند در ایران نیز در این دیدار با دعوت از مدیر عامل ایرنا برای سفر به دهلی نو ،‌ ابراز امیدواری كرد مناسبات دو جانبه تهران و دهلی نو در تمامی زمینه ها از جمله همكاری های رسانه ای تقویت شود.

سیام*2023* 1568





:: برچسب‌ها: رقص , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: